«‎Смак ризику: як започаткувати бізнес у маленькому місті». Інтерв'ю з власником доставки їжі.

25.05.2025

Відкривати власний бізнес у маленькому місті – це завжди виклик. Тим більше, коли йдеться про доставку їжі, ніша, де конкуренція з іншими доставками, ресторанами та фаст-фудом здається нерівною. Але наш сьогоднішній герой довів, що щирість, любов до справи та віра у свою ідею можуть перетворити просту кухню на повноцінний сервіс із широким меню та лояльними клієнтами. Ми поговорили з Олександром Гейгером, підприємцем, який 8 місяців тому створив власну доставку їжі «ІНЬ-ЯНЬ», він розповів про труднощі запуску, смаки мешканців його міста, пошуки натхнення та рецепт маленького успіху в непрості часи

На фото Олександр Гейгер, засновник доставки їжі "Інь-Янь", фото надане ним самим, 2023 р.
На фото Олександр Гейгер, засновник доставки їжі "Інь-Янь", фото надане ним самим, 2023 р.

Вітаю, Олександре, дуже рада можливості з вами поговорити. Хотілося б почати з того, як у вас з'явилась ідея створити власну доставку їжі, розкажіть нам, будь ласка?

Добрий день, ну, я почав думати про свою справу ще давно, у мене є ще кілька ідей для бізнесу, я не зупинився тільки на доставці. Я б хотів зробити систему, де один бізнес буде взаємопов'язаним з іншим, щоб все працювало як годинник. За освітою я кухар, і вже десять років моє життя пов'язано з цією професію, саме так і з'явились думки про те, щоб створити щось своє у цій ніші.

Дуже цікаво, скажіть, будь ласка, що стало поштовхом перейти від ідеї саме до відкриття бізнесу – це було бажання незалежності чи щось інше?

— Ну, я думаю просто прийшов час і гарно склались обставини. Я ж якраз закінчив роботу літом, хто працює у ресторанному бізнесі в Одесі, знають, що це називається «сезон» і роботи дуже багато. Восени з'явилось більше вільного часу і мені запропонували взяти в оренду одне місце, ну я й подумав, а чому б і «ні», я давно хотів відкрити власну справу, а далі концепція «ІНЬ-ЯНЬ» сама «стрельнула» в голові.

Скажіть, чому ви обрали саме таку назву?

— Я навіть не роздивлявся інші варіанти. З самого початку була ідея створити меню, у якому я зможу поєднати здорову і правильну їжу з сочними ковбасками, жирним м'ясом та закусками. Тобто, поєднати зовсім різні речі, вони ж як інь та янь. Потім, я відійшов від цієї ідеї, тому що вирішив робити універсальне меню, а про назву почав жартувати, що вона уособлює наші з коханою характери, у мене білий, у неї чорний.


Фото пакування замовлення перед доставкою, 20 квітня 2025р.- Вікторія Білоус
Фото пакування замовлення перед доставкою, 20 квітня 2025р.- Вікторія Білоус

А з чого ж все починалось? Як ми вже зрозуміли ви арендували приміщення, а як ви готувались до відкриття? Які були найбільші труднощі у перші місяці роботи?

— Ну так, я погодився на пропозицію взяти в оренду приміщення, там було все необхідне: промислові холодильники, морозильна камера, італійська газова плита, баномат (тут Пароконвекційна піч) та робочі поверхні. Я тільки докупив фритюр, гриль, піч для котлет для бургерів, та й дрібниці для роботи, каструлі, пательні, таке. Ну потім зробив меню, заніс з коханою його до програми, вона створила інстаграм і ми відпрацювали декілька позицій, які додали на сторінку. І відкрились. Загалом, було нелегко, найбільшими труднощами було залучити більше клієнтів, у перші тижні замовлень майже не було, ми багато працювали над створенням реклами, виставляли її у місцеві канали і справи почали покращуватись.

Я рада, що ви впорались з викликами на початку свого шляху. Скажіть, скільки людей зараз працює у вашій доставці?

Зараз працює 7 людей, це 4 кухарі разом зі мною, моя кохана, вона веде інстаграм і приймає замовлення, бухгалтер та прибиральниця.

Хто відповідає за меню, логістику, маркетинг – ви все робите самі чи маєте спеціалістів?

— За меню відповідаю я, я його сам розробив, іноді вношу корективи чи спеціальні-пропозиції, за маркетинг відповідає моя дівчина, і у нас є кур'єр.

Дуже цікаво, скажіть, будь- ласка, як відбувається процес доставки, ви найняли власних кур'єрів, або користуєтесь сторонніми сервісами?

Як відбувається процес доставки… Люди роблять замовлення, ми його готуємо і відправляємо кур'єром. У нас один кур'єр, він працює сам на себе, коли у нас замовлення, ми його викликаємо, він його відвозить і гроші за доставку бере собі. Коли ми тільки відкрились, то так, працювали з сервісом доставки, там тоді і працював наш кур'єр, з часом якось самі почали працювати тільки з ним.

Дякую, давайте перейдемо до теми меню, скажіть, будь ласка, чим воно особливе? Як часто ви його оновлюєте чи вигадуєте нові позиції?

У нас звичайне меню: сніданки, закуски, салати, гарячі блюда, гарніри, перші блюда, бургери та піца, такого щоб прям чогось незвичайного у нас немає. Перероблювали меню ми тільки один раз, тоді додали азійську та японську кухню. Загалом, у нас 112 позицій.

Чи маєте ви в асортименті якісь "родзинки ", які вирізняють вас серед інших?

Так, я у минулому році був у Дніпрі і там, у KFS, скуштував відро з курячими крильцями, нагетсами та гомілками у паніровці, мені дуже сподобалось, і я вирішив трішки переробити та додати цю позицію у меню. Так з'явились «Бакет-фуд», це 1.5 кг курячого м'яса у паніровці з картоплею та соусами, та «Фіш-фуд»- це морепродукти у паніровці.

Як цікаво, а чи враховуєте ви сезонність?

— Я враховую свята, ось на новий рік ми зробили окреме меню, у я кому клієнти могли самі обрати страви на конкретну вагу яку вони захочуть і зробили бокс вже з готовими закусками на стіл. На день святого Валентина також придумали супер-пропозицію. Це така робота.

Дякую, якраз перейдемо до теми клієнтів, скажіть, будь ласка, яку аудиторію ви зараз обслуговуєте - хто ваш типовий клієнт, та як працюєте з відгуками, чи бувають конфліктні ситуації?

— Та в нас замовляють звичайні люди, одні хочуть чогось смачненького на вихідні, інші не хочуть готувати сьогодні, ще одні працюють в офісі і їм потрібно щось поїсти. У нас замовляють різні люди. Ну звичайно є постійні клієнти, завжди замовляють одне й те саме є й ті хто замовляє раз в тиждень, кохана жартує, що знає вже всі їх бажання. А конфліктні ситуації були, їх в нашій сфері не уникнути. Завжди ставились з розумінням до клієнта, якщо наша провина, то дарували безкоштовну доставку або якесь блюдо у подарунок, якщо клієнт щось наплутав, то намагались пояснити. Ось так.

Чи плануєте ви розширення в інших містах, можливо створите франшизу?

— Ну, можливо в майбутньому і спробував би, але точно не зараз, я про це не думаю. Ми тільки нещодавно відкрились і думати про розширення ще рано, на потрібно буде багато коштів і сил.

Скажіть, будь ласка, якщо говорити особисто про вас, що вам найбільше подобається у своїй справі?Чи є дні, коли хочеться все кинути?

«— Мені подобається готувати, я думаю, що це те чим я повинен займатись, мені цікаво створювати новинки які будуть смачними і цікавими, звичайно є дні коли важко і хочеться більше відпочинку, щоб ніхто не телефонував і не писав, та таке мабуть буває у всіх.» 

Так, дійсно, починати свою справу це не легко. Скажіть, щоб ви порадили тим хто тільки на шляху до своєї цілі?

— Я навіть не знаю, напевно, пораджу щоб вони не забували про свої бажання, завжди старались почати свою справу другий раз, навіть якщо перший раз був невдалим. Та скажу, що варто кожен день робити крок до своєї мети, тоді у вас точно вдастся.

Дуже дякуємо, Олександр за таку чудову та відкриту розмову. Ми раді були дізнатись вашу історію та сподіваємось, що вона надихне багатьох на нові звершення.

Автор: Вікторія Білоус

© 2025 Економічний пульс. Всі права захищені. Будь-яке копіювання, публікація, передрук чи наступне поширення інформації, суворо забороняється.
 Використання матеріалів сайту лише за умови посилання на "Економічний пульс" не нижче третього абзацу.

 
Засновниця проекту: Вікторія Білоус 
Головний редактор: Вікторія Білоус 
Створено за допомогою Webnode Файли cookie
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати